Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


a védekezés matematika alapján ha fent vagyunk támadásnál

elsőre ez is kicsit rémisztő lehet eggyáltalán nem bonyolult.

egy két alaklom után körülbellüli értékeket fejben tuduunk számolni és már ránézésre tudni fogjuk h h is védjünk.

ugye ha sok pajzsot látunk jönni és úgy néz ki egy hullámba teszik egyértelmű h nem védünk ijjászokkal.

ezek pár védés után zsigerből jönni fognak.

 

na de nézzük a matekot.

 

a forrás:LordofHonor

 

 

Sziasztok!

Az alábbiakban megosztom az veletek az általam vélt védési stratégiát (mely valós támadásokon alapul), és pár hasznos tippet.


Támadási érték számítása:
Támadáskor mindenki látja a harcerőt, de bejövő támadás esetén nem látni. Sok esetben tudni, hogy milyen egységekkel jön azonban a támadó 1-1 hullámban.
A támadóknak van egy támadó értéke, és jó tudni milyen fajta támadó(távolsági, közelharcos). Pl, ha 80 db királyőrség számszerese katonáját feltételezünk, akkor neki 112 a támadó ereje egyenként. Tegyük fel, hogy +90%-os távolsági harcerővel jön az ellenfél.
Ekkor a támadóértéke: 80*(1+0.9)*112=17024.
Gondolom ezen támadó értékeket mindenki ki tudja számolni. Ha nem, írjon nekem.
Fal-, várok-, kapuvédelem kiszámolása
Ezt se nehéz kiszámolni: a falon leolvashatók ezen értékek, ezekből vonjuk le az ellenség által hozott eszközök hatását és a parancsnoka által nyújtott levonó bónuszokat. Ha valamelyik érték 0-nál kisebb, akkor 0 az adott védelem. A három védelmet adjuk össze százalékban, és osszuk el 100-zal. Ezt a számot nevezzük védelmi bónusznak.

Távolsági harcerő kiszámítása
Ez nagyon kritikus érték, mert ettől függhet a csata kimenetele. A saját távvédelmet erősítő eszközök értékét és a saját parancsnokunk távolsági erejét adjuk össze+100, és ebből vonjuk ki a támadó eszközeinek a hatását. Az értéket 0-ig is csökkenheti a támadó! H kisebb mint 0, akkor az érték nulla.

Védekezési érték kiszámolása
Miután felhelyeztük a katonáinkat a falra. számoljuk ki a katonáink által nyújtott védelmi értéket. Ezen érték kiszámolása függ a támadók fajtájától, és arányától. Előbb határozzuk meg a T/Ö azaz a távolsági támadók száma / összes támadó és a K/Ö közelharcos támadók / összes támadók száma értékeket. T/Ö+ K/Ö = 1 minden esetben. Ez az arány biztosítsa majd, hogy a közelharcosok támadók közelharcosok védelmi értékek ellen harcoljanak és a távolságiak hasonlóan.
Minden katonának van távolsági és közelharci védekezési képessége. Számoljuk ki ezeket. 1 katona esetén mind a kettő értéket hozzá kell számolni a távolsági és a közelharcos védekezési harcerőhöz.
Pl alabárdos közelharcos 135, távolsági 45 védekezéssel, várparancsnok +73% közelharcos erő.
Közelharcos védelme: 135*(1+.73) = 233,55 távolsági védelme: 45*1,73 = 77,85. Azaz nincs hatással rá a várparancsnok távolsági harcereje. Hasonlóan kiszámíthatjuk a távolsági katonák által nyújtott közel és távolsági védelmet. Figyeljünk rá, hogy a távvédelmi bónuszt előbb számoljuk ki, mert a támadó csökkentheti ezt az értéket.
Majd a katonáink számának megfelelően adjuk össze a távolsági és közelharcos védelmet.

Védelmi bónuszok beszámítása
A védelmi bónuszok nagyon fontos, hogy minél nagyobb legyen.
Az előző távolsági és közelharcos védelmet szorozzuk be a T/Ö és K/Ö értékekkel, majd az előbb kiszámolt védelmi bónusszal, és adjuk őket össze. No ez az érték lesz a a teljes védelmi értékünk a bónuszokkal együtt.

Védési arányszám
Ez a szám fogja megmondani, hogy ki fog nyerni az adott hullámban, és a nyertesnek mennyi lesz a vesztesége a hullámban. A védési arányszám a következő: Előbb kiszámolt védelmi érték / Támadó támadóereje.
Az adott körben meghalt katonák számát egy függvény határozza meg. A függvényt nem ismerem teljesen. Pár pontját megosztom veletek:
0,1 esetén kb. 97% nem hal meg a támadóknak
0,12 esetén kb. 92% nem hal meg a támadóknak
0,16 esetén kb. 89% nem hal meg a támadóknak
0,2 esetén kb. 85% nem hal meg a támadóknak
0,3 esetén kb. 67% nem hal meg a támadóknak
0,4 esetén kb. 60% nem hal meg a támadóknak
és a védő elveszti védőit a falon
0,6 esetén kb. 20% nem hal meg a védőknek
1 esetén kb. 40% nem hal meg a védőknek
1,3 esetén kb. 70% nem hal meg a védőknek
2 esetén kb. 80% nem hal meg a védőknek
és a támadó veszti az adott hullámot.
még magasabb védelem esetén (5-6) a falon pár százalékos veszteség várható egy hullám.

Hogyan állítsam be a védelmem?
Az empire stratégiája, hogy védelmi bónuszt nem tud nullázni eszközökkel a támadó. Ez tud esélyt adni a védelem győzelmére. A védelmi arány nyilván függ a támadótól és a védőktől is.Az várparancsnok felszerelését úgy kell összeállítani, hogy adjon bónuszt mindhárom védelmi bónuszra. Ezzel a plussz bónusszal, egy nem maxos távolsági és közelharcos harcerőt adó parancsnokait fel lehet javítani a támadó szintjére.

Milyen katonákkal védjek?
A védelembe olyan katonákat érdemes állítani,amik univerzálisak távolsági és közelharcos támadók ellen. Egyes védők gyengék a falon bizonyos típusú támadások esetén. Az új veterán kardforgatókat érdemes feltenni a falra, aki tudja. Érdemes kiszámítani hogy milyen típusú (100% távolsági vagy közelharcos, minden más érték ezen kettő érték között/tájékán van) támadás ellen mennyi a védelem, ha az adott két védelmi bónuszt kinullázza a támadó, és csak a harmadik marad bónusznak.

Hogyan támadjak?

Aki megérti az előbbieket, és ki tudja számolni, amit kell, az tudja a védés és támadás módját. Megjegyzem, hogy tornyok ellen eszközleszedőkkel és megfelelő fal, kapuleszedő parancsnokkal eszközök nélkül is lehet menni.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.